Ai o casă de vânzare? Află 4 lucruri care dau valoare proprietăţii tale

114

Ca în orice alt domeniu, a vinde ceva înseamnă mult mai mult decât a cere o sumă de bani şi a aştepta pe cineva dispus s-o plătească.

Dacă ai o locuinţă la vânzare, cu siguranţă îţi doreşti să obţii cel mai bun preţ pe ea. Nu vei reuşi însă să atingi un asemenea obiectiv dacă singurul lucru pe care-l faci pentru asta este să ceri o anumită sumă de bani, iar apoi să aştepţi să primeşti o ofertă pe măsură. Într-o piaţă ca cea actuală, în care potenţialii cumpărători ştiu ce vor şi caută luni întregi până să încheie o tranzacţie, trebuie să faci ceva pentru a te diferenţia de restul ofertelor de pe piaţă.

În rândurile de mai jos, îţi vom prezenta patru lucruri care dau valoare locuinţei tale:

1. Stabileşte un preţ corect!
Poziţionarea preţului este extrem de importantă. Setarea unor aşteptări prea ridicate nu va creşte şansele tale de a obţine mai mulţi bani, ci este posibil chiar să-ţi „scoată” proprietatea din piaţă, adică din sfera de atenţie a potenţialilor cumpărători. Valoarea de listare a unei locuinţe trebuie stabilită în concordanţă cu alte locuinţe similare. De asemenea, preţul cerut nu ar trebui să includă o marjă de negociere mai mare de 5%, maximum 10% decât suma pe care vrei de fapt să o obţii (presupunând că aceasta este o sumă realistă).

2. Alege unul până la maximum trei brokeri profesionişti cu care să lucrezi:
În faţa unui client, un intermediar obiectiv are mai multă credibilitate decât un proprietar ataşat emoţional de locuinţa sa. În plus, un agent profesionist va şti cum să prezinte atât plusurile, cât şi minusurile unei proprietăţi, astfel încât să crească şansele acesteia de vânzare. Un criteriu de departajare între brokeri: un adevărat profesionist nu va veni niciodată cu un client fără a fi văzut în prealabil proprietatea, iar proprietarul nu ar trebui să permită aşa ceva. Cum ar putea cineva să aibă un aport real într-o vânzare dacă nu cunoaşte ceea ce încearcă să vândă?

3. Promovează-ţi corect proprietatea!
O promovare corectă te poate scuti de o „avalanşă” de clienţi nepotriviţi, şi, prin aceasta, de o risipă de timp, efort şi chiar bani (cu cât stai mai mult pe piaţă cu o proprietate, cu atât preţul pe care îl poţi obţine scade). Dacă dai acces brokerului tău la a face nişte fotografii de calitate, dacă îi prezinţi schiţele apartamentului şi îi oferi toate informaţiile de care are nevoie, acesta va şti să-ţi aducă doar acei câţiva clienţi care sunt cu adevărat interesaţi de locuinţa ta.

4. Prima impresie e crucială!
Dincolo de preţ, de agentul imobiliar pe care ţi l-ai ales şi de modul în care a fost promovată, felul în care arată locuinţa ta în momentul în care are loc o primă vizionare poate face diferenţa între succesul şi eşecul unei tranzacţii. Dacă prima impresie e proastă, clientul nu mai ajunge la a doua vizionare.

Mai întâi de toate, locuinţa ta ar trebui să fie igienizată: proaspăt zugrăvită şi/sau vopsită în culori deschise, luminoase, de preferat alb, întrucât culorile intense sau combinaţiile cromatice personalizate pot crea un impact vizual negativ. Nu este recomandată o renovare propriu-zisă înainte de vânzare, pentru că aceasta este o investiţie care arareori se recuperează la vânzare, mai ales în actualele condiţii de piaţă. Apoi, este foarte importantă aranjarea, din punct de vedere estetic, dar nu numai, a casei: mobila trebuie aşezată astfel încât să creeze impresia de spaţiu, pentru a reda suprafaţa reală a proprietăţii; întreaga locuinţă să fie bine luminată, preferabil cu lumină naturală; obiectele personale nu trebuie lăsate la vedere, pentru a reda astfel o atmosferă neutră, în care un potenţial client se poate regăsi; toate camerele să fie bine aerisite.

Toate aceste lucruri te pot ajuta să închei o tranzacţie mai rapid şi să obţii azi un preţ mai bun decât mâine pentru proprietatea ta.

Succes!

Sursa: www.imobiliare.ro

LEAVE A REPLY